Levné cestování: Moře v Polsku

Tohle léto bylo jedním slovem ohromující. Stihla jsem toho, myslím, opravdu mnoho a budu na něj s láskou vzpomínat. A protože bych se o tyhle krásné okamžiky chtěla podělit s vámi, ráda bych sepsala pár článků o mém letním objevování nádherných měst. Nejčerstvěji v paměti mám samozřejmě tu dovolenou, která byla jako poslední, a tak bych chtěla dnes psát právě o ní. O dovolené v Gdańsk, v jednom z nejstarších a největších polských měst a metropoli Pomořského vojvodství.

Proč Gdańsk?

O dva týdny později, když jsem se vrátila z dovolené v Emirátech, na mě padla 'podovolenková deprese'. Byla jsem nešťastná z toho, že se musím zase vrátit do toho stereotypního života, za který jsem na jednu stranu ráda, ale na druhou stranu není ničím zvlášť zajímavý. V hlavě jsem si neustále přehrávala to, jak krásně nám na dovolené bylo a jak bych chtěla jet na dovolenou znova. A tak jsem přemluvila svou nejlepší kamarádku. Výběr destinace nechala čistě na mě. Několik dní a nocí jsem googlila, kam bychom mohly vyrazit, aby to bylo levné a zároveň nezapomenutelné. A když jsem objevila Gdańsk, bylo rozhodnuto. Historické město s přístavy, přenádhernými domy a mořem. Víc jsme si nemohly přát.

Cesta do Gdańsk

Do Gdańsk jsme vyrazily z Prahy autobusem se společností Flixbus. Do Gdańsk lítají i letadla, nicméně proto, že jsme dovolenou organizovaly asi deset dní před odjezdem, lety byly opravdu drahé. Pokud byste si ale letenky zabookovali dopředu, dostanete se na opravdu nízké částky a nižší než za autobus. Nás zpáteční jízdenka stála okolo 1200 Kč a jely jsme 13 hodin. Může se to zdát jako šílené číslo, ale díky tomu, že jsme jely o půlnoci, do devíti hodin jsme spaly a pak už ty 4 hodiny utekly jako nic. Nebylo to vůbec nic hrozného.

Ubytování

Ubytování jsem hledala na Airbnb a na Booking. Náš byteček jsme nakonec vybraly na Booking.cz a nemohly jsme si na nic stěžovat. Byt jsme měly opravdu krásný, ale hlavně ani ne minutu od centra dění, od nádherné řeky Visly. Podle toho jsem ho hlavně vybírala, bylo mi vcelku jedno, jak bude vypadat, přeci jen jsme tam jen přespávaly, ale chtěla jsem, aby byl ihned v centru. Není nic horšího, než když musíte pořád někam dojíždět a bydlíte někde na okraji města. Byt nás na 4 noci vyšel na 2500 Kč každou z nás. Doporučujeme tento byteček: TADY. To jsme tedy na částce 3700 Kč.

Náš program

První den jsme strávily v samotném centru Gdańsk. Co nás mile překvapilo, bylo, že ve městě během naší dovolené probíhal Jarmark Sv. Dominika. Bylo tam hezky živo, všude se něco dělo. Svezly jsme se na ruském kole, daly si spoustu dobrot, prošly se kolem řeky, nadchly se u několika kostelů a klášterů a večer jsme usínaly naprosto vyčerpané.

Druhý den ráno jsme vyrazily vlakem do Sopot. Města s nejdelším molem v Evropě. A mořem! Vlak nás stal nějakých 18 korun. V Polsku vše stojí opravdu směšně málo. Sopoty byly krásné. Ale na nás bohužel dost přelidněné. Co nás taky dost šokovalo, bylo, že vstup na molo byl zpoplatněn.

Třetí den jsme vyrazily na poloostrov Hel. A to lodí! Cesta trvala hodinu a půl a já byla celou hodinu a půl naprosto nadšená. Nikdy jsem nejela lodí na širém moři. Bylo to úžasné! Jedna cesta lodí nás stála 180 Kč. Do Helu jsme se zamilovaly. Byla tam úplně jiná atmosféra než v Sopotech, o více než polovinu méně lidí a čistější moře. Na hřejivém písku poslouchajíc vlny moře jsme strávily několik hodin.

Čtvrtý den byl vyhrazen pro nákupy! Vyrazily jsme tramvají do dvou obchodních center a nakoupily si překrásné kousky za neskutečné ceny. Prošly jsme si také znovu celé město, zašly na večeři a povídaly jsme si do noci u osvíceného ruského kola. Naše dovolená neměla chybu.

Nesmírně šťastné jsme byly také za počasí. Všechny dny bylo přes 30 stupňů a až v poslední den, kdy jsme odjížděly, se zatáhlo a ochladilo.

Celá dovolená - pokud nepočítám naši útratu za oblečení, haha, nás vyšla kolem 5000 Kč. Dovolená u moře, která byla, troufám si říct, mnohem krásnější než v obligátním Chorvatsku. To je ale už samozřejmě na každém, čemu dá přednost. Chtěla jsem vám tím ale říct, že máme na výběr, že je tady kolem nás spousta krásných míst a že cestování nemusí stát desetitisíce.

Doufám, že vám článek něco předal, že vás třeba inspiroval a já se na vás budu těšit zase příště.